Op webshop.linberg.nl gebruiken wij cookies om uw shopervaring te verbeteren. Wilt u meer informatie over cookies? Klik dan hier. Accepteer cookies
0 items - € 0,00

Schadeherstel

Hagelschade caravan Deuk in uw caravan


Schade aan uw caravan of vouwwagen is natuurlijk nooit iets om vrolijk van te worden. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat weet iedereen. Wat niet iedereen weet is, hoe te handelen bij schade aan de caravan. Hieronder vindt een korte uitleg over de stappen die u moet doorlopen voordat uw caravan weer schadevrij is.

Onze chef werkplaats & zijn team kunnen u hierbij de zorg uit handen nemen. Op het gebied van schadereparaties is onze Linberg caravan werkplaats een Bovag- en Focwa gecertificeerd bedrijf. Door een flink aantal verzekeringsmaatschappijen zijn wij geselecteerd als schadeherstelreparateur.

 

stappenplan bij caravanschade

1. U meldt de schade bij uw verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon.

2. De verzekering zal u dan verwijzen naar een herstelbedrijf, bijvoorbeeld Linberg. Daarop belt u zelf met Linberg of u wordt doorverbonden door uw verzekeringsmaatschappij met ons.  Onze chef werkplaats kan u een geschat schadebedrag doorgeven, wat u dan aan de verzekering kunt doorgeven. Gelieve het schade- of dossiernummer bij de hand te houden, indien u dat al gehad heeft van de verzekering.

3. N.a.v. het opgegeven geschatte schadebedrag besluit de verzekering of er een expert bij moet komen of dat de schade relatief klein is, zodat deze zonder expertise kan worden hersteld bij Linberg.

4. Wanneer een expert de schade moet komen beoordelen bij ons, zal de chef werkplaats met u een afspraak maken wanneer u de caravan kunt komen brengen bij ons in de werkplaats. Dit gaat dus altijd op afspraak en in overleg met de heer Roelen. Bij het brengen van de caravan graag uw kentekenbewijs en de verzekeringgegevens van de caravan meenemen.

De heer Roelen zal van de schade een schaderapport maken & deze bij tussenkomst van een expert, doornemen met hem of haar en zo nodig aanpassen.

Graag (laten) melden aan de verzekering vanaf welk moment uw caravan bij ons wordt weggezet, zodat zij dan een expert langs kunnen sturen.

5. De verzekering geeft goedkeuring, dit betekent dat de schade mag worden hersteld. Wij bestellen dan het benodigde materiaal voor het herstel.

6. Als de materialen binnen zijn kan de caravan worden hersteld, de chef werkplaats zal u hierover tijdig informeren en de reparatie in overleg met u inplannen in zijn agenda. 

Let op: als u uw caravan komt brengen voor schadeherstel in onze werkplaats, is het noodzakelijk dat u de caravan zo leeg mogelijk aanbiedt en het water heeft afgetapt. Oók als u de caravan in de zomer komt brengen voor een schade. Bij een schade kan het nl. voorkomen dat de caravan langer in de werkplaats komt te staan dan gebruikelijk. Vandaar dat wij u vragen deze altijd afgetapt aan te bieden aan onze werkplaats.

7. Bij afhalen van de herstelde caravan wordt u in veel gevallen gevraagd een "akte van cessie" te tekenen. Door deze akte van cessie te tekenen, geeft u formeel toestemming dat de factuur van het herstel direct door ons naar de verzekering kan worden gestuurd. U hoeft op die manier dus niet zelf het factuur bedrag voor te schieten. Indien u een eigen risico heeft, betaalt u ons alleen het eigen risico.

 

Monteur aan het frezen