0 items - € 0,00

Veel gestelde vragen

 
Tijdens het winkelen
 
Maatvoering kledingstukken
Om u goed van dienst te kunnen zijn, vermelden wij naast de maat die het merk hanteert waar u een kledingstuk van wilt aanschaffen, ook altijd de EU-maat. Wenst u bijvoorbeeld van een Meindl wandelschoen maat 8 aan te schaffen en u klikt deze maat aan, dan kunt u in de EU-maat tabel zien dat het hier om een Europese wandelschoen maat 42 gaat. Wij geven u deze informatie ter verduidelijking.
 
De pasvorm is normaal tenzij anders wordt vermeld bij de product omschrijving onder de maattabel.
   

 

Bestellen 

Een bestelling plaatsen in onze Linberg webshop gaat in een aantal eenvoudige stappen:

  1. Klik op de juiste maat van het artikel in de maattabel.
    • Als een artikel een universele maat kent, staat er “OS” of “NS” onder het kopje “Selecteer maat”. U klikt dan op “OS” of “NS”. Het vakje verandert van kleur als teken dat u het geselecteerd heeft. Vervolgens klikt u op “Plaats in winkelmand”. Als  u vergeten bent een maat te selecteren en u wilt een artikel in uw winkelmand plaatsen, dan krijgt u vanzelf al een foutmelding waarin aangegeven wordt dat u eerst een maat dient te selecteren (hetzij een bestaande maat hetzij de universele aanduiding “OS”/”NS”).
    • Nadat u een maat geselecteerd heeft en op “Plaats in Winkelmand” heeft gedrukt, komt u in de winkelmand zelf terecht. U kunt hier de bestelling aanpassen, ongedaan maken, afronden of voor de knop “Verder shoppen” kiezen.
  2. Mocht u ervoor kiezen om verder te gaan met winkelen, dan komt u weer in de begin pagina van de webshop terecht. Indien u tijdens het surfen in uw winkelmand wil kijken, zonder er een artikel aan toe te voegen, kunt u ten allen tijden naar uw winkelmand gaan. Deze is namelijk rechtsboven in beeld te zien (de afbeelding van de blauwe winkelmand/-tas met een tent erop, waarnaast het aantal artikelen staan vermeld die u al dan niet in uw winkelmand heeft staan).
  3. Heeft u de bestelling in uw winkelmand voor uzelf (aantal artikelen correct/heeft u een eventuele kortings voucher ingevuld) gecontroleerd, dan gaat u naar “Winkelmand afrekenen” als u uw bestelling direct wilt afrekenen.
  4. Als u op “Winkelmand afrekenen” heeft geklikt, dan kunt u inloggen met uw Linberg account. Heeft u nog geen Linberg account, dan kiest u voor de optie “Account aanmaken”.
  5. U kunt voor de volgende verzendmethoden kiezen: uw bestelling kan gratis opgehaald worden in onze kampeerwinkel in Molenschot of u kunt uw bestelling laten verzenden.
  6. Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen dan het adres dat u bij de gegevens hebt opgegeven. Bij “Bestelling op bovenstaand adres bezorgen” klikt u het vinkje weg en kunt u een afwijkend afleveradres ingeven.
  7. In onze webshop kunt u op verschillende manieren betalen; via iDeal of via creditcard (Mastercard en Visa card).
  8. Onder het kopje “Controleren en bevestigen” geeft u aan dat u uw bestelling gecontroleerd heeft en kennis heeft genomen van onze algemene voorwaarden door een vinkje te plaatsen voor de tekst “Ik heb mijn bestelling / gegevens gecontroleerd en ga akkoord met de algemene voorwaarden.

 Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail van Linberg op het door u opgegeven e-mail adres. Als u geen bevestiging heeft ontvangen, kan het zijn dat er problemen zijn met de e-mail server of dat het door u opgegeven e-mail adres onjuist is. U kunt dan een e-mail sturen naar ons via klantenservice@linberg.nl of ons bellen gedurende onze openingstijden via het telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46. Mocht u ervoor kiezen ons te mailen, gelieve dan duidelijk te vermelden: om welk(e) bestelde artikel(en) het gaat, wanneer u deze heeft besteld, wat uw NAW-gegevens zijn en wat het eventueel afwijkende afleveradres is.

 

Uw bestelling wijzigen of annuleren

Indien uw bestelling nog niet in behandeling is genomen, kunt u deze nog wijzigen of annuleren door in te loggen op onze webshop. Met behulp van het prullenmand-icoontje (“Verwijder artikel”) in de winkelmand verwijdert u de bestelling weer.

Heeft u geen account aangemaakt tijdens het shoppen, dan kunt u de bestelling zonder opgaaf van reden binnen 24 uur kosteloos wijzigen.

U kunt uw bestelling wijzigen door telefonisch contact op te nemen met ons op te nemen via telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46. 

 

Verzending

Verzending

Linberg verzendt haar pakketten via PostNL.  Als u op werkdagen vòòr 16:00 uur besteld, heeft u uw Linberg bestelling binnen twee werkdagen in huis, mits anders vermeld in de Linberg webshop.

 

Levering naar een postbus

Het is niet mogelijk om uw bestelling af te laten leveren op een postbus. We raden u aan om een afleveradres te kiezen waar overdag iemand aanwezig is.

 

Verzendkosten

De standaard verzendkosten zijn € 6,95 voor een pakket binnen Nederland. Bij afwijkende materialen (bijvoorbeeld een bestelling van een luifel) kunnen deze bezorgkosten afwijken van dit bedrag, omdat voor uw bestelling speciaal transport nodig is. De verzendkosten zijn gratis bij een bestelling boven de € 100, -, mits er geen sprake is van de noodzaak van speciaal transport voor uw zending of andere bijzonderheden.

De kosten voor het bezorgen kunt u te allen tijde terugvinden in uw winkelmand.

 

Verzendbevestiging

Zodra Linberg uw pakket heeft verzonden, krijgt u van ons een verzendbevestiging. Daarin staat een trackingnummer, met behulp van dit trackingnummer kunt u uw pakket volgen via de website van PostNL,  via: https://mijnpakket.postnl.nl/

Het kan voorkomen dat u de melding krijgt: 'Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie'. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de volgcode nog niet heeft verwerkt. Wij vragen u dan nog even geduld te hebben. 

 

Afhalen van de bestelling

Indien u ervoor kiest om de bestelling in de kampeerwinkel in Molenschot af te halen, dan ontvangt u zodra de bestelling voor u klaarligt een e-mailbericht van ons. Dat is in de regel binnen twee werkdagen.

Deze e-mail is uw afhaalbevestiging. Wanneer u de bestelling komt afhalen is het van belang dat u een print van deze afhaalbevestiging meeneemt of dat u deze kunt tonen via uw smart phone. Zonder deze afhaalbevestiging te tonen kunnen wij aan u de bestelling niet meegeven. 

Voor bestellingen die afgehaald worden in de winkel in Molenschot aan de Rijksweg 231 worden uiteraard geen extra kosten berekend. 

 

Betalen

Bestellingen die u doet in onze webshop dienen altijd vooraf te worden betaald. Tijdens de bestelprocedure komt u vanzelf terecht bij het onderdeel betalen. Hier kunt u de door u gewenste betaalmethode selecteren. De betalingsprocedure loopt via Rabobank Omnikassa.

iDEAL

Betalingen via iDEAL zijn alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze methode kunt u direct tijdens de bestelprocedure de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Maakt u al gebruik van telebankieren, dan kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

 

Creditcard

U kunt bij ons ook betalen met een creditcard. Wij accepteren Visa en MasterCard. De betalingsprocedure gaat met een beveiligde SSL-procedure. 

Garantie

Controleer direct na ontvangst van uw bestelling of het artikel onbeschadigd en compleet bij u geleverd is. Mocht dit niet zo zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact op om dit aan ons te melden via e-mail of via het telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46.

Garantietermijn

Op de door ons geleverde producten zit een garantie. Dit is de garantie zoals die door de fabrikant op zijn artikelen geleverd wordt. De mate van garantie verschilt per artikel. De garantietermijn wordt gesteld door de fabrikant en gaat in op de datum van levering. De garantie op een artikel vervalt wanneer een artikel kapot is gegaan door slijtage, ondeskundig of onjuist gebruik.

Als u denkt dat u aanspraak kunt maken op de garantie van een artikel, of hebt u een vraag over de garantietermijn van een artikel neem dan contact met ons op via het telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46.

 

Klachten

Indien u een klacht heeft over een product, neem dan contact met ons op via e-mail adres: klantenservice@linberg.nl

of via het algemene telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46.

 

Retour & Ruilen

Verkeerd artikel ontvangen

Wij willen u vragen na ontvangst van uw bestelling meteen uw bestelling te controleren. Mocht u niet de juiste artikelen hebben ontvangen, gelieve dan direct contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46,

of via e-mail: klantenservice@linberg.nl

 

Retour

Is het artikel niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren. Wij hanteren voor onze webshop een zichttermijn van 14 dagen. De zichttermijn gaat in op het moment dat u de bestelling heeft ontvangen. Binnen deze zichttermijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

 

Retourneren is uiteraard geen probleem, mits u volgens onze richtlijnen te werk gaat. U kunt het artikel binnen de zichttermijn retourneren mits aan onderstaande regels wordt voldaan: 

 

• U stuurt het artikel retour binnen de zichttermijn van 14 dagen, of u komt het artikel terugbrengen in de winkel in Molenschot binnen de zichttermijn van 14 dagen indien dat met u is overeengekomen,

• Het is belangrijk dat u uw orderbevestiging meeneemt wanneer u een artikel in de winkel komt retourneren.

• Het artikel is in onbeschadigde, niet beschreven en originele fabrieksverpakking zonder tape, plakband of (verzend)stickers,

• De retour is compleet, niet gebruikt en onbeschadigd (Het passen van outdoor-/ski-kleding of schoenen wordt niet beschouwd als gebruik).

• U vermeldt aan ons duidelijk de reden van retour, uw naam, ordernummer en om welke product(en) het gaat.

Als wij uw retour hebben ontvangen dan ontvangt u een creditnota ter bevestiging. We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op uw rekeningnummer, als u uw bestelling via iDeal heeft betaald. Hebt u betaald met Visa of Mastercard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 30 dagen.  

Dit geldt óók als u uw artikel fysiek in ons filiaal in Molenschot retourneert: uw aankoopbedrag wordt teruggestort via iDeal binnen 14 dagen en via Visa of Mastercard binnen 30 dagen. Het is níet mogelijk het aankoopbedrag in onze winkel in contant geld terugbetaald te krijgen. Dit om eventuele misverstanden en/of frauduleuze handelingen te voorkomen. 

 

Sommige artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt onder andere voor artikelen:

• Die persoonlijk van aard zijn,

• Die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door u aangegeven specificaties,

• Die speciaal voor u besteld zijn,

• Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden,

• Die snel bederven of verouderen,

• Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben,

• Voor losse kranten en tijdschriften,

• Voor audio- en video-opnamen en software waarvan u de verzegeling hebt verbroken.

 

Bij ontvangst van de bestelling zijn de goederen uw eigendom geworden. Zorg daarom dat u altijd over een verzendbewijs van de transporteur beschikt als u artikelen retour stuurt. Zo kunt u eventueel verlies of schade bij uw transporteur claimen.

U betaalt bij ons verzendkosten voor het verzendklaar maken en bezorgen van uw bestelling. Indien u de bestelling terugstuurt, zijn de kosten van het terugzenden voor uw eigen rekening.

 

Ruilen

Wilt u een artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur? Dat is geen probleem, mits u volgens onze richtlijnen te werk gaat.  Als u een artikel wilt ruilen voor een andere maat of kleur kunt u deze binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Het nieuwe artikel bestelt u gewoon als een nieuwe bestelling. Linberg brengt daarom opnieuw eventuele verzendkosten in rekening voor het verzendklaar maken, transporteren en afleveren van de bestelling. 

Uiteraard kunt u het artikel ook ruilen in onze winkel in Molenschot. Het is belangrijk dat u uw orderbevestiging meeneemt wanneer u een artikel in de winkel komt omruilen.

 

Richtlijnen voor ruiling:

• Binnen de zichttermijn van 14 dagen,

• In onbeschadigde, niet beschreven en originele fabrieksverpakking zonder tape, plakband of (verzend)stickers,

• Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd (Het passen van kleding of schoenen wordt niet beschouwd als gebruik).

 

Sommige artikelen kunnen niet geruild worden. Dit geldt onder andere voor artikelen:

• Die persoonlijk van aard zijn,

• Die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door u aangegeven specificaties,

• Die speciaal voor u besteld zijn,

• Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden,

• Die snel bederven of verouderen,

• Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben,

• Voor losse kranten en tijdschriften,

• Voor audio- en video-opnamen en software waarvan u de verzegeling hebt verbroken.

 

Voor alle webshop bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen. De zichttermijn gaat in op het moment dat u de bestelling heeft ontvangen. Binnen deze zichttermijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeldt. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

 

Bij ontvangst van de bestelling zijn de goederen uw eigendom geworden. Zorg daarom dat u altijd over een verzendbewijs van de transporteur beschikt als u artikelen retour stuurt. Zo kunt u eventueel verlies of schade bij uw transporteur claimen.

 

 LET OP: Vergeet bij uw ruil aanmelding in uw e-mail niet uw ordernummer, product(en) en reden van ruil te vermelden.

LET OP: Vergeet de pakbon niet bij uw ruil te voegen.

 

 

Contact met Linberg

Wilt u iets weten over de bestelling die u via de webshop hebt geplaatst, of gaat er iets niet goed tijdens de bestelprocedure dan kunt u op diverse manieren contact opnemen met Linberg Molenschot. Dit kan telefonisch via +31 (0)161-41 12 46 of via de e-mail: klantenservice@linberg.nl.

Heeft u een vraag over een artikel, u wilt daar iets over weten wat niet in de productomschrijving staat of u vindt de productbeschrijving niet duidelijk, of u wilt graag hulp van één van onze Linberg adviseurs, dan kunt u via shop@linberg.nl uw vraag stellen. Uiteraard bent u binnen onze openingstijden ook vrij om naar Linberg te bellen via +31 (0)161-41 12 46.

Linberg streeft ernaar zo snel en goed mogelijk reactie te geven op uw e-mailberichten. Wij proberen dit altijd dezelfde dag nog te doen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Als u binnen 2 werkdagen nog geen reactie heeft ontvangen, dan kan het zijn dat het e-mailadres dat u hebt ingegeven niet bereikbaar is. Wij vragen u dan om even telefonisch contact op te nemen met ons, zodat u ons zeker weet te bereiken.

Uw Linberg Account
 
Uw persoonlijke gegevens wijzigen:
U kunt de gegevens van uw account wijzigen gemakkelijk wijzigen.
 
Rechts bovenaan de Linberg webshop pagina kunt u inloggen op uw account door te klikken op 'Inloggen'.
 
U kunt hier uw: wachtwoord wijzigen en/of uw adressen beheren.
 
Daarna logt u weer uit.
 
Algemene Voorwaarden
 
Zie onze  algemene voorwaarden.
 
Op webshop.linberg.nl gebruiken wij cookies om uw shopervaring te verbeteren. Wilt u meer informatie over cookies? Klik dan hier. Accepteer cookies