Ruilen & Retourneren

Verkeerde artikel ontvangen

Wij willen u vragen na ontvangst van uw bestelling meteen uw bestelling te controleren. Mocht u niet de juiste artikelen hebben ontvangen, gelieve dan direct contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer +31 (0)161-41 12 46 of via e-mail: klantenservice@linberg.nl. Dan kunnen wij u een verzendlabel toesturen om de bestelling gratis terug te sturen. Dit geldt alleen als u het verkeerde artikel heeft ontvangen. Is het artikel niet naar wens zijn de kosten voor eigen rekening. Dit kan wel tegen een gereduceerd tarief.

Retour

Wij hanteren voor onze webshop een zichttermijn van 14 dagen. De zichttermijn gaat in op het moment dat u de bestelling heeft ontvangen. Binnen deze zichttermijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit. Is het artikel niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren.

  • Klik hier om eenvoudig een retourlabel te downloaden tegen een gereduceerd tarief.
  • Vul het track & trace nummer + uw postcode van de bestelling in, hierna komt u in het portal van MyParcel.
  • Onderaan de pagina ziet u de knop 'retourlabel downloaden' als u hierop klikt komt u in een scherm om een retourlabel te downloaden.
  • Klik vervolgens op betalen, hier kunt u kiezen uit verschillende betaalmogelijkheden om de eigen bijdrage van €5,95 te voldoen (vanuit Nederland).
  • Vervolgens vult u uw emailadres in waarna u uw retourlabel kunt downloaden. Deze dient u uit te printen en op het retour pakketje te plakken. Het pakketje kunt u daarna inleveren bij een PostNL punt.

Vraag bij het retourneren van jouw item(s) altijd om verzendbewijs met een Track & Trace-code en bewaar deze goed! Zonder deze code kunnen wij niks voor u doen, in geval van verlies door het verzendbedrijf. Vergeet niet het ingevulde retourformulier aan het pakketje toe te voegen!

Retourneren vanuit Nederland (PostNL) | €5,95
Retourneren vanuit België (PostNL) | € 9,-
Retourneren vanuit Duitsland (PostNL) | €9,50

U kunt het artikel binnen de zichttermijn retourneren mits aan onderstaande regels wordt voldaan:

  • U stuurt het artikel retour binnen de zichttermijn van 14 dagen, of u komt het artikel terugbrengen in de winkel in Molenschot binnen de zichttermijn van 14 dagen indien dat met u is overeengekomen,
  • Het is belangrijk dat u uw orderbevestiging & retour formulier meeneemt wanneer u een artikel in de winkel komt retourneren.
  • Het artikel is in onbeschadigde, niet beschreven en originele verpakking waarin het is toegestuurd zonder tape, plakband of (verzend)stickers,
  • De retour is compleet, niet gebruikt en onbeschadigd (Het passen van outdoor-/ski-kleding of schoenen wordt niet beschouwd als gebruik).
  • U vermeldt op het retour formulier om welke product(en) het gaat.

Als wij uw retour hebben ontvangen dan ontvangt u een creditnota ter bevestiging. We zullen het aankoopbedrag binnen 4 werkdagen terugstorten op uw rekeningnummer, als u uw bestelling via iDeal heeft betaald. Heeft u betaald met Visa of Mastercard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 30 dagen.

Dit geldt óók als u uw artikel fysiek in ons filiaal in Molenschot retourneert: uw aankoopbedrag wordt teruggestort via iDeal binnen 4 werkdagen en via Visa of Mastercard binnen 30 dagen. Het is níet mogelijk het aankoopbedrag in onze winkel in contant geld terugbetaald te krijgen. Dit om eventuele misverstanden en/of frauduleuze handelingen te voorkomen.

U betaalt bij ons verzendkosten voor het verzendklaar maken en bezorgen van uw bestelling. Indien u de bestelling terugstuurt, zijn de kosten van het terugzenden voor uw eigen rekening.

LET OP; (bijna) alle producten komen uit onze fysieke winkel in Molenschot. Dit wil zeggen dat niet alle producten in de originele verpakking geleverd kunnen worden. Bijvoorbeeld slippers & sandalen die uithangen in de winkel (i.v.m. passen) waar wij geen doos meer van hebben zullen in een andere verpakking verstuurd worden.

Ruilen

Wilt u een artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur? Dat is geen probleem, mits u volgens onze richtlijnen te werk gaat. Als u een artikel wilt ruilen voor een andere maat of kleur kunt u deze binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Het nieuwe artikel bestelt u gewoon als een nieuwe bestelling. Linberg brengt daarom opnieuw eventuele verzendkosten in rekening voor het verzendklaar maken, transporteren en afleveren van de bestelling.

Uiteraard kunt u het artikel ook ruilen in onze winkel in Molenschot. Het is belangrijk dat u uw orderbevestiging & retour formulier meeneemt wanneer u een artikel in de winkel komt omruilen.

Richtlijnen voor ruiling:
  • Binnen de zichttermijn van 14 dagen,
  • In onbeschadigde, niet beschreven en originele verpakking waarin het is toegestuurd,
  • Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd (Het passen van kleding of schoenen wordt niet beschouwd als gebruik).

Voor alle webshop bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen. De zichttermijn gaat in op het moment dat u de bestelling heeft ontvangen. Binnen deze zichttermijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeldt. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

Bij ontvangst van de bestelling zijn de goederen uw eigendom geworden. Zorg daarom dat u altijd over een verzendbewijs van de transporteur beschikt als u artikelen retour stuurt. Zo kunt u eventueel verlies of schade bij uw transporteur claimen.

LET OP: Vergeet bij uw ruil aanmelding in uw e-mail niet uw ordernummer te vermelden.
LET OP: Vergeet het retour formulier niet bij uw ruil te voegen.